phone menu

Încărcare freon auto București

Folosim aparatură profesională de ultimă generație și personal calificat pentru procesul de încărcare cu freon auto. Suntem acreditați A.G.F.R. (Asociația Generală a Frigotehniștilor din România) și autorizați R.A.R. (Registrul Auto Român) pentru încărcarea sistemelor de aer condiționat ale vehiculelor ce folosesc gaze cu efect de seră.

Care sunt etapele procesului de încărcare cu freon auto?

1. Recuperarea refrigerantului din instalație

Atunci când sistemul de aer condiționat nu mai răcește așa cum ar trebui, de cele mai multe ori problema este cantitatea insuficientă de agent refrigerant din instalație. Chiar dacă sistemul este etanș, în timp (ani de zile), gazul iese din instalație prin pierderi naturale (pe la garnituri, prin porozitățile materialelor etc) și este necesară restabilirea cantității corecte de refrigerant. În această primă etapă a procesului de încărcare cu freon auto, refrigerantul rămas este eliminat din instalație, pentru a putea trece la etapa următoare.

Preț încărcare freon auto ecologic R1234YF: 60lei/100g
Programează o intervenție

2. Vidarea și eliminarea umidității din sistem

A doua etapă este etapa de vidare prin care se asigură eliminarea umidității din instalație (mai ales dacă au fost înlocuite componente, iar instalația a fost expusă la aer) precum și pentru a facilita introducerea uleiului și a refrigerantului în sistem. Aparatele noastre de ultimă generație garantează o vidare optimă pentru a încărca eficient instalația cu freon auto și ulei compatibil cu compresorul mașinii.

3. Testarea etanșeității instalației

În această etapă care urmează imediat etapei de vidare, aparatul monitorizează, pentru o perioadă de timp, presiunile din instalație. Dacă acestea se modifică, înseamnă că instalația nu este etanșă, indicând astfel o scurgere (spărtură) a sistemului de climatizare. Dacă presiunile rămân constante după vidare, se poate trece la etapa de încărcare propriu-zisă cu freon auto.

Preț încărcare freon auto R134a: 30lei/100g

4. Încărcarea cu cantitatea de refrigerant indicată de producător

Dacă în urma vidării nu au fost detectate scurgeri, se trece la etapa de încărcare propriu-zisă, etapă în care se introduce mai întâi cantitatea de ulei necesară pentru compresor și apoi cantitatea de agent refrigerant pe care o cere producătorul. Această etapă se realizează rapid, datorită diferenței de presiuni între butelia internă a aparatului și vidul din instalație. Cantitatea necesară pentru autoturisme este undeva în jur de 350-650g, putând ajunge până la 1000-1500g pentru utilaje și camioane și chiar 10-12kg pentru autocare și autobuze.

5. Verificarea eficienței de răcire și raportarea finală

După ce instalația auto a fost reîncărcată cu freon, se trece la verificarea eficienței în răcire. Se verifică presiunile din instalație și temperatura la gura de ventilație în habitaclu. Acest test se face cu motorul turat (compresorul sistemului de climatizare lucrează mai bine în turații) cu treapta de temperatură setată pe minim și treapta de ventilație pe treapta medie. Temperatura la gura de ventilație pentru un sistem care funcționează corect trebuie să fie între 5 și 10 grade Celsius.

Programează o intervenție