
Reparații aer condiționat auto - service autorizat
Service autorizat R.A.R. si A.G.F.R categoria I pentru reparația sistemelor de aer condiționat auto. Identificăm cauza reală a problemei de răcire și oferim soluții durabile, indiferent de problemă. Echipamentele moderne și experiența în domeniu ne permit să intervenim eficient asupra oricărui tip de instalație de climatizare auto, cu freon R134a sau R1234yf.
Ce servicii oferim pentru aerul condiționat auto?
- Diagnosticare completă a instalației de climatizare auto
- Încărcare freon R134a sau R1234yf cu verificare pierderi
- Reparații compresor aer condiționat (inclusiv înlocuire sau schimbare ambreiaj)
- Înlocuire ventile de umplere defecte sau slăbite
- Reparații prin sudură și înlocuire țevi sparte
- Înlocuire radiator de climă (condensator)
- Schimbare vaporizator (evaporator) defect
- Spălare instalație aer condiționat auto – eliminarea impurităților, uleiurilor arse, contaminanților care pot bloca sistemul
- Igienizare climatizare auto cu soluții profesionale anti-bacterii și anti-mirosuri
- Verificare senzori, contacte electrice, relee și comenzi climatizare










De ce nu mai funcționează corect aerul condiționat, chiar dacă ai freon?
Mulți șoferi ajung în service după ce au făcut o încărcare freon, dar aerul rece lipsește sau apare doar câteva minute. Adevărul este că freonul este doar o parte a sistemului – fără un diagnostic corect, problema revine. Iată câteva cauze frecvente:
- Pierderi mici de freon din cauza unei supape neetanșe, a unei țevi fisurate sau a radiatorului perforat
- Compresor defect sau gripat
- Conducte colmatate cu ulei ars, impurități sau pilitură metalică
- Ventile de presiune blocate sau ineficiente
- Senzori de presiune sau temperatură care nu mai comandă corect pornirea compresorului
- Ventilatoare de habitaclu sau ventilatoare motor defecte
- Evaporator cu scurgeri, responsabil și de mirosurile neplăcute
- Radiator înfundat sau spart – o cauză des întâlnită
Când este necesară spălarea instalației de aer condiționat?
În general, atunci când se înlocuiește un compresor de aer condiționat gripat, este recomandată spălarea instalației de aer condiționat, deoarece există riscul ca șpanul din vechiul compresor să fi ajuns în instalație și să obtureze sau chiar să deterioreze piesele componente. Lipsa spălării în acest caz duce la ineficiența în răcire sau chiar defectarea noului compresor. Noi folosim echipamente și soluții speciale de spălare care curăță eficient întregul traseu, fără riscul de blocaje viitoare.
De ce este importantă calitatea pieselor și manopera corectă
Un compresor montat fără spălarea instalației se va defecta aproape sigur în câteva luni. O sudură făcută greșit poate genera scurgeri greu de identificat. Un condensator aftermarket de slabă calitate poate avea performanță redusă sau se poate fisura la prima vară mai caldă (în condensor sunt cele mai mari presiuni din instalație). De aceea, lucrăm doar cu piese testate (OE sau aftermarket premium), iar fiecare intervenție este realizată de tehnicieni specializați, cu experiență în sisteme HVAC auto.
Întrebări frecvente
Cât durează o reparație completă a sistemului de aer condiționat?
Durata reparației depinde de complexitatea lucrării. Unele intervenții durează 2-3 ore (ex: înlocuire ventil, senzor de presiune sau de temperaturp), altele pot dura o zi întreagă (ex: schimbarea vaporizatorului sau spălarea completă a instalației și înlocuire compresor sau radiatoare).
Cât costă reparația aerului condiționat auto?
Costul variază în funcție de defecțiune și este compus din prețul pieselor înlocuite (dacă este cazul) plus costul manoperei. Diagnosticarea este clară și transparentă, iar oferta este discutată înainte de a ne apuca de orice reparație.
Ce garanție oferiți?
Suntem service autorizat R.A.R. (Registrul Auto Român) și A.G.F.R. (Asociaţia Generală a Frigotehniștilor din România) și oferim garanție scrisă pentru fiecare intervenție. În funcție de piesă și lucrare, garanția acordată poate fi între 6 și 24 de luni.