Blog freon.ro

Aerul condiționat suflă cald pe o parte și rece pe cealaltă

01 Apr 2025 (2 minute de citit)
Dai drumul la aerul condiționat și observi că, pe partea șoferului, vine aer rece, dar pe partea pasagerului... parcă e căldură. Sau invers. Inițial te gândești că e o setare greșită. Verifici, dar totul pare în regulă. AC-ul suflă asimetric. Ce se întâmplă?
Temperatura în evaporator coboară până la 3 grade Celsius

Ce poate cauza această situație?

Sunt câteva cauze posibile, iar unele dintre ele nu au nicio legătură cu lipsa freonului:

Servomotoare blocate sau defecte – clapetele care controlează distribuția aerului cald/rece în habitaclu sunt acționate electric. Dacă unul dintre aceste motoare cedează, clapeta rămâne blocată într-o poziție greșită.

Clapete fisurate sau rupte – în unele modele, în timp, plasticul din interiorul sistemului de ventilație cedează. Chiar dacă motorul funcționează, clapeta nu mai răspunde.

Probleme cu senzorii de temperatură din habitaclu – dacă unul dintre senzori trimite o valoare eronată, sistemul de climatizare crede că trebuie să compenseze prin încălzire pe o parte.

Unitatea de control (climatronicul) – în cazuri mai rare, defectul vine chiar de la partea electronică, care trimite comenzi greșite.

Nu este (doar) o problemă de freon

Mulți vin în service convinși că e nevoie doar de o completare cu freon. Dacă problema apare doar pe o parte a mașinii, însă, nu agentul frigorific e de vină, deoarece evaporatorul produce aer rece uniform, iar distribuția neuniformă este cauzată de componentele care dirijează aerul în habitaclu (clapete, servomotoare sau senzori).

Cum se repară?

Totul pornește de la un diagnostic clar. În service, verificăm răspunsul servomotoarelor, accesăm unitatea de climatizare cu testerul și urmărim valorile senzorilor. Dacă e nevoie, demontăm și intervenim direct în zona în care clapetele sunt blocate.

În funcție de problemă, soluția poate fi una simplă – recalibrare sau înlocuirea unui motoras – sau una mai complexă, dacă e nevoie de intervenție în spatele bordului.

Concluzie

Dacă aerul condiționat suflă diferit pe cele două părți ale mașinii, nu e ceva ce se va „repara de la sine”. Dimpotrivă, poate duce la funcționarea ineficientă a întregului sistem.

La freon.ro ne ocupăm de reparații profesioniste ale sistemului de climatizare, inclusiv diagnosticări avansate, înlocuiri de componente și intervenții complexe, atunci când e cazul.

Recomandă acest articol:
Ai nevoie de încărcare freon auto la domiciliu?

Încărcăm instalația de climatizare cu freon auto, atât la service cât și la domiciliu. Igienizăm profesional cu ozon habitaclul mașinii, pentru îndepărtarea mirosurilor neplăcute. Service autorizat R.A.R. și A.G.F.R.